Het AVI toetspakket maakt samen met toetspakket DMT (Drie Minuten Test) deel uit van het Leerling- en onderwijsvolgsysteem (LOVS). De AVI-toetskaarten brengen de algemene ontwikkeling van de leesvaardigheid...
De CELF-5-NL diagnosticeert taal-en communicatieproblemen bij kinderen en jongeren. Naast afname op papier zoals bij de CELF-4, is ook een digitale afname mogelijk. De zwakke kanten op taal-...
De CELF-preschool-2-NL is een individueel af te nemen test voor de diagnostiek en evaluatie van taal- en communicatiestoornissen bij kinderen. Het betreft de 'jongere variant' van de CELF-5-NL....
De Cognitive Failure Questionnaire is een vragenlijst voor het meten van subjectief cognitief functioneren, waarmee de frequentie van alledaagse cognitieve vergissingen wordt nagegaan. De items hebben globaal gezien...
Het CIO is een observatieinstrument dat de kwaliteit en het niveau van de ontwikkeling onderzoekt van de communicatieve intentie bij kinderen van 16-29 maanden (of ouder indien in...
Het doel van De Klepel is het meten van de technische leesvaardigheid in de zin van het ‘vlot kunnen ontsleutelen van gedrukte pseudo-woorden’. Als maatstaf hiervoor wordt genomen:...
Diagnostiek van technisch lezen en aanvankelijk spellen (DTLAS) beschrijft een procedure voor individueel didactisch onderzoek van kinderen met lees- en spellingsproblemen. In de DTLAS zijn korte beschrijvingen, gedetailleerde...
Diataal is een digitaal taaltoetspakket. Met Diataal kunnen scholen via het internet een algemeen diagnostisch taalvaardigheidsonderzoek bij hun leerlingen uitvoeren. Het is een leerlingvolgsysteem waarmee de ontwikkeling van...
Het Drempelonderzoek is een didactisch onderzoek dat een koppeling maakt tussen leerstof van de basisschool en prestaties van leerlingen uit de eerste klas binnen het voortgezet onderwijs. Het...
Het doel van de Eén-Minuut-Test is het meten van de technische leesvaardigheid in de zin van het ‘vlot kunnen ontsleutelen van gedrukte woorden’. Als maatstaf hiervoor wordt genomen:...
De Functional Autonomy Measurement System (SMAF), oftewel Evaluatieschema van de Zelfredzaamheid, is een meetinstrument dat is ontwikkeld om beperkingen, gerelateerd aan 29 functies, met een 4-puntsschaal in kaart...
Het doel van dit dictee is het signaleren van problemen in de spellingvaardigheid. Het is niet bedoeld als toets om de diagnose dyslexie te stellen. Het dictee maakt...
Het screeningsinstrument IDAA-mbo geeft aanwijzingen voor dyslexie en andere leerproblemen bij studenten in het mbo. Het doel is drieledig: 1) informatie geven over de ernst en de aard...
Het PI-dictee is een spellingtoets voor het onderzoeken van de spellingvaardigheid bij het schrijven van losse woorden. De toets kan zowel signalerend als diagnosticerend worden gebruikt. Het dictee...
Het doel van de stilleestempotoets ‘Hoe gevaarlijk is en tekenbeet?’ is het toetsen van de stilleessnelheid en het vasthouden van informatie. Ook geeft het een indicatie voor het...